torstai 11. toukokuuta 2017

Uskomatonta mutta totta - Minulla on hääpuku!

Hääpuvun etsintä on ollut koko hääjärjestelyiden pitkällisin, kärsivällisyyttä vaativin ja eniten energiaa vienein projekti. Olen käynyt sovittamassa pukuja Lontoossa. Olen tutkinut valikoiman kotikaupungissani Tampereella. Olen ihastunut joihinkin pukuihin Lahdessa. Olen käynyt käytettyjen hääpukujen tapahtumassa. Olen vahtinut hääkirppareita kuin haukka. Olen miettinyt puvun teettämistä. Olen jopa harkinnut kiinamekkoja. 

Olen käynyt läpi koko tunteiden skaalan innostuksesta, ärsyyntymiseen ja itseni syyttelyyn: Miksi minun täytyy olla niin vaikea? Miksi mikään puku ei tunnu oikealta? Miksi en vain voi päättää? Kyseessä on kuitenkin VAIN mekko.

Pukuja matkan varrelta...
Kaikki sovittelu ja pähkäily johti hieman riskaabeliin päätökseen, kun tilasin joulukuun puolivälissä Lahden Glamour- hääpukuliikkeestä netistä löytyvien kuvien ja videon perusteella puvun sitä koskaan näkemättä tai sovittamatta. Tästä pääset takaisin kirjoitukseen. Siihen loppui pukujen googlettelu. Siitä alkoi tuskallinen odotus. 

Sain pari viikkoa sitten viestin, että puku oli saapunut. Varailin sovitusaikaa hetimmiten, mutta aikataulullisista syistä jouduin hieman odottamaan sovitusreissua. Vaikka olinkin odottanut pukua jo 5 kuukauden ajan, oli tämä parin viikon odotus kaikista vaikein!  Viikko sitten perjantaina matkasimme sitten Lahteen yhdessä Killianin kanssa. Hän odotteli autossa, kun minä suuntasin jännityksen ja innostuksen sekaisin tuntein sovitukseen. 

Glamourin ihania pukuja

Annoin silmän vaellella hieman Glamourin pukuvalikoimassa ennen sovitusta. Upeita pukuja kaikki, mutta mikään ei pistänyt silmään kuin oma pukuni. Se oli siinä. Se oli minun!  Vaikka kyseessä on vain vaatekappale, toi sen päälle laittaminen esiin yllättävän vahvat ajatukset ja tunteet. Saatoin piirtää selkeän visuaalisen mielikuvan itsestäni kävelemässä alttarille ottaakseni parhaan ystäväni aviomieheksi. Olen ihan kohta morsian ja vaimo. 

Paloin halusta saada puvun kotiin, mutta jätin sen vielä liikkeeseen, sillä sitä täytyy vielä lähempänä häitä kaventaa ja lyhentää hieman. Vaikka kuinka haluaisin, en aio julkaista blogissa kuvia puvusta ennen häitä sillä haluan sen pysyvän häävieraille yllätyksenä. Vaikka en ole mainostanut blogia ystäville tai tutuille, on se jostakin kumman syystä päätynyt monien häävieraiden lukulistalle. 

Lupaan kuitenkin, että tulette puvun näkemään. Sitten heti häiden jälkeen... ;) x



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti